Busfabriken...

...blev det i förrgår.

Jag, Caspian och Leo åkte med. Tanken var att Mikael och Joakim skulle följa med men de ville inte med.



Leo och Caspian förväntansfulla på väg till busfabriken på äventyr.

När vi väl kom dit blev jag lite förvånad att det kostade 120Kr/barn, hade för mig att det var 80. Så kan det ju vara. Jag tänkte att det är ändå mycket aktiviteter för 120Kr. Grabbarna var ivriga och rusade in i hoppborgen.



Full fart. Leo närmst kameran och sen Caspian. Dom var helt vilda och hade jättekul.

Efter detta så ville grabbarna testa "bollskjutaren" som dom kallade den. Här blev dom dock väldigt besvikna. Den stora kanonen var bortkopplad och därmed ur funktion. Där fanns inte så mycket bollar vid de små bollskjutarna. Då kan lägga bollar i en uppsamlare som då blåser upp bollarna till bollskjutarna. Det fanns 6 st sådana, en av dom fungerade riktigt dåligt. De andra fungerade ej överhuvudtaget. Trisst när man ändå betalat inträde och saker är ur funktion. Grabbarna ville då busa vidare och började klättra rundor och åkte rutschkana. Jag fick ju givetvis prova jag med. =) (Finns filmat på min Facebook)

Grabbarna ville sen testa bilarna som funntis där innan med trampor. Vi kom då fram till att de var utbytta mot elbilar som hade ett myntinkasst. Hade inga mynt med (betalar nästan alltid med kort) så grabbarna kunde inte åka. På tal om elektriska grejor med myntinkasst så fick jag syn på detta:


Kanske inte så lockande att sätta sina barn på en sådan attraktion?

Hur som helst så blev det slushed ice och det var väldigt uppskattat och det behövdes verkligen. En kvart innan vi skulle gå därifrån som kom Leo och sa att han ville sätta sig och vila för att han busat så mycket så att hans ben var trötta. Han är för go.



Leo hittade dessa när vi skulle gå och menade på att nästa gång vi skulle dit så kunde Isis och Freja följa med så kunde dom sitta i dessa och leka. Han är för rolig han. =)

När vi skulle gå så fick Caspian syn på tablettsaskar med busfabriken-elefanten på. Jag tyckte att de kunde få vars en sådan. Men efter stått där och väntat i en kvart utan att få hjälp så gav vi upp. Caspian blev jättebesviken. Tråkigt när det blir så. Vi åkte iallafall vidare till IKEA för att handla ett presentkort till vår vän Elin som fyllt 30 år. När vi kom dit så fick grabbarna välja nånting i godisväg där istället efterssom de inte fick nåt på busfabriken. Vi passade på att köpa lite glass med. Det är ju faktiskt sommar =))

Vi gick inom mitt jobb med eftersom jag skulle hämta en grej där. Skönt att ha semester kännde jag när jag kom dit. Leo fick lite problem dock.


Vakten skojade med honom och gav först Leo sin batong och när Leo skulle slå mig på uppmaning från mina kära arbetskamrater (snälla sådana man har) så sa vakten att då fick det bli handfängseln. Leo tyckte att det var jättetufft och fnittrade hela tiden. Caspian ville dock inte ha handfängseln och höll sig på säkert avstånd och fnittrade lika mycket han. =) Kul att en väktare kan skoja till det lite ibland med barnen. Det var jätteuppskattat och grabbarna pratade om det hela vägen hem sen.

Efter detta så var vi hungriga och de dick välja mat. Det blev inte helt oväntat McDonalds.



Leo ville ha hamburgare och ser här väldigt fundersam ut. Caspian valde Kycklingbitar. 6st, en för varje år han är sa han. Jisses, tur att jag inte beställde det då.... det hade blivit 32 kycklingbitar. :S



Caspian beställde cheddarcheesedip till sina kycklingbitar. Klart uppskattat.



På tal om ost så beställde jag denna. Mumsig får jag säga.

Idag ska vi iväg till Min bror som fyllt år och fira honom. Vi har bara fem barn hemma idag, de andra är hos sin farmor och farfar. Så imorgon så kör vi Emmas bil som precis kommit tillbaka från service. ett litet plaströr hade gått sönder och det kostade 3500Kr att laga. Finns ju roligare saker att lägga sina pengar på på semestern. Men vad gör man? Bilen behövs ju.

Nä, nu får jag påbörja middagen här.

Hej då länge!

Kommentarer
Postat av: catrine

Det var väl varken svårt eller jobbigt att skriva här i bloggen =0)

Tycker det är kul att läsa denna..... fortsätt gärna med detta så jag har något att göra på kvällarna.

Trevlig semester!

Kram Catrine

2011-07-23 @ 22:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0