Nyvaxad och smalmat!

Ja, BILEN är alltså nyvaxad.

Körde till Bjuv och hälsade på min bror idag för att få låna hans högtryckstvätt idag. När vi kom dit så hade han inte dykt upp än eftersom han var lite sen från jobbet.
En kort stund senare dök iallafall han och hans grabb upp på cyckel!!! =) Bra initiativ tycker jag att det är iallafall. Att cykla till jobbet alltså! Detta är dock inget jag kommer att börja med eftersom jag anser att drygt 9 mil om dagen fram och tillbaka till jobbet är lite för långt ;)

Hur som helst så smet Emma och barnen iväg till deras farmor en sväng och bror åkte iväg till sin kompis som hade lånat högtryckstvätten. När han väl kom tillbaka och vi kopplade in den så var den DÖD!!!! :( Så iväg till en gör-det-själv-tvätt och spolade av bilen.

Sen åkte polermaskinen fram och på med lackrengöringen och sedan bananvax (ja, det är faktiskt BANAN!!) och efter mycket slit så blev den så här fin:


Nyvaxad

Jobbigt nu när man kör för solen blänker i motorhuven :S Men fint blev det ju.

När vi körde iväg så bestämde vi oss för att köra till Max eftersom barnen var hungriga och vi själva med såklart. Väl på Max så började vi diskutera vad vi skulle äta eftersom vi kör på GI-diet nu. Kom fram till att deras "lowcarb-burgare" var åt rätt håll men blev lite fundersamma på dressingen. Så vi ville ha dessa fast med väldigt lite dressing och så frågade jag om de gick att äta utan bestick (eftersom det är två salladsblad istället för bröd). Då kom en utav tjejerna som jobbade där med ett underbart förslag. Hon undrade om vi ville ha det som en "vanlig" sallad och en hamburgare uppe på och dressing sidan om. Mycket enkelt och väldigt bra tänkt. TACK MAX för god service!!!


Notera texten uppe till höger i bild ;)

När vi sen åkte från Max mätta och belåtna så var Isis och Freja jätteledsna i Emmas bil. Så vi fick stanna efter bara nån km och mata dom på nån öde parkering. Kändes ju lite skumt men vad gör man?

Imorgon så ska jag hämta hem mina tre stora. Ska bli kul att träffa dom igen. Jobbigt när man inte kan ha dom här alltid. Men saker och ting är ju som dom är och då får det tyvärr bli som det blir. :S

Tiffany ska börja skolan nu förresten. Det är inte klokt egentligen. Kan inte förstå att hon blivit så stor redan.


Tiffany då...


...och Tiffany nu.

Har förresten gått ner 1.8Kg sen i måndags. GI funkar ;)


Nä, nu väntar sängen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0