Life Is A Gift, Don't Waste It...

...citerar min bror. Det ligger ganska mycket i det. Men det är inte alltid att man förstår innebörden av orden.

Vi tar saker och ting för givet. Vi gör detta varje dag, för det har vi alltid gjort. Det är tryggt på nåt sätt att veta att saker och ting blir ungefär som man tänkt sig.

Men underligt nog så gnäller vi över minsta lilla motgång... när barnen tagit den sista mjölken i kylen utan att berätta nåt, när det är kallt ute och vi måste skrapa rutorna på bilen, över att man inte har mer pengar på kontot så att man inte kan köpa den där fullkomligt onödiga men häftiga prylen... Ja, då gnäller vi. Men varför? Är det så illa egentligen? Vi är iallafall friska... eller iallafall hyffsat friska...

Tänk om ni vaknade en dag av att telefonen ringde och ni fick beskedet att ni bara hade en viss tid kvar att leva. Hur skulle ni resonera då? Skulle ni fortfarande gnälla för att mjölken var slut i kylskåpet på morgonen när du skulle äta frukost... Eller skulle du helt enkelt bara vara tacksam att du fick möjligheten att äta en frukost till med dina nära och kära innan allt var över?

Så var tacksamma för det ni har. Det kanske inte verkar som mycket, men det är iallafall NÅT!!! Man brukar säga att vi har vår tid till låns... Snälla, slösa inte bort den på att var gnällig och negativ. Alla har vi våra "dåliga dagar" men de är trots allt vad man gör det till. Låt inte dessa dagarna gå till spillo utan njut av varje sekund du fått låna, för du vet ju trots allt inte hur många fler du får...
 
Just nu är mina tankar hos en väldigt speciell familj för mig. De har betytt väldigt mycket för mig och gör det ännu. Jag hoppas att ni vet att jag finns här för er om ni behöver mig.




Kommentarer
Postat av: Emma

Bra skrivet. Håller med dig fullständigt.

2009-11-08 @ 09:32:15
URL: http://vargflinga.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Exakt, folk tar så lätt på allting tills en dag då bomben smäller i ansiktet på dem. Att man blivit kallad negativ titt som tätt är ingen nyhet :) men jag skyller det på okunskap, vilket kanske är bäst för dem. Lyckligt ovetande skratt.



Nä, livet är bra märkligt. Det blir lite som det själv vill och här sitter man, nyvaken, har precis läst ett jättefint blogginlägg, det är svinkallt, man är tröttare än allt och man ska snart ut i det kalla.



Kort och gott, another day in paradise...

2009-11-09 @ 11:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0