En vanlig regnig dag

Idag gick Emma upp lite tidigare än mig och gav sina två äldsta pojkar frukost och lämnade dom i skolan. Själv passade jag på att ligga kvar till halv 9. Var lite trött sen inatt. Tvillingtjejerna äter ju var tredje timme så det blir inte många timmar på raken man sover.

Vi gav dom deras 9-mål och packade sen skötväskan och åkte iväg till mitt jobb. Vi köpte en extern hårddisk eftersom vi inte har nån backup på alla våra foto. Dessutom är hårddisken i datorn full så det var verkligen dax. Vi passade på att köpa en Sodastream också. Har man många barn så går det mycket dricka och jag tror att vi tjänar in kostnaden relativt snabbt. Jag hade dessutom ett presentkort på jobbet med så det blev inte så dyrt heller =))

Sen åkte vi vidare till Familia i Hyllinge för att hitta lite kläder till Mikael och Joakims (de stora tvillingarna) skolavslutning. Vi hittade två kortärmade skjortor på H&M som var riktigt fina så dom köpte vi. Sen hittade vi en klänning var till Isis och Freja (de små tvillingarna). Och så reade de ut deras ekologiska bodys i storlek 50 och vi köpte två sådana med. Det är svårt när allt man har i klädesväg sen innan börjar på 56. :S  Eftersom klockan tickade iväg sen så åkte vi hem och jag lämnade av Emma och de små. Emma slängde in två maskiner tvätt eftersom vi hade tvättid och jag gjorde iordning lite ersättning till Isis och freja. Efter det så körde jag iväg hämta Mikael och Joakim i skolan. När vi kom hem igen så invigde vi våran nya sodastream. Funkade bra och barnen godkände den. Men jag hällde i essensen lite för snabbt så att det kom kola i hela köket :S Så det var bara att städa upp. Vi passade på att ta det lite lugnt en stund medans bebisarna sov. Jag gick ner och tog tvätten sen eftersom Emma hade somnat på sängen stackarn.

När jag kom upp igen så stekte jag lite korvar så blev det korv med bröd här. Efter maten så åkte Emma och tvillinggrabbarna Netto och handlade lite och jag stannade hemma med bebisarna.

Nu sover iallafall alla barnen och vi är också på väg i säng så att vi kommer upp imorgon.

Ha det gott alla!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Kul att du börjat blogga älskling.

En alldeles vanlig dag för oss. :0)

puss

2009-06-12 @ 07:27:46
URL: http://vargflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0