Michael Jacksson

Michael Jackson, den legendariska popsångaren även kallad King of pop, är död. Stjärnan drabbades, under torsdagen (25/6) av hjärtstillestånd och lämnade oss. Jag såg det på nätet på morgonen och trodde först att jag läste fel. Tragiskt egentligen. Bara 50 år gammal och småbarnspappa.

Jag undrar vad som händer med de stackars barnen nu. Eventuellt så kommer ju Debbie Rowe som är Prince Michael, 12, och Paris, 11biologiska mamma få vårdnaden. Hon gav upp vårdnaden om barnen 2005 men vill nu ha tillbaka vårdnaden. Den yngste sonen Prince Michael IIs mamma är okänd och därför vet inte myndigheterna hur de ska göra då de ogärna delar på syskon. Enligt Jacksons familj så vill de inte detsamma, utan anser att de borde få vårdnaden över barnen.

Det tragiska i det hela är att barnen är de som drabbast värst i detta. Men men... det är kanske så att man blir lite känsligare när man själv har småbarn?

Och sen kan man undra (då det är så mycket mysterier kring hans död) ifall han "gjort en Elvis". Dvs fejkat sin egen död. Nä, jag vet att historierna går isär angående Elvis bortgång. Men Michael var faktiskt gift med Elvis dotter och han ska ha sagt: "– Jag kommer att sluta som honom" till henne när de diskuterat hennes pappa. Michael anlitade också Conrad Robert Murray som sin privata läkare i hemmet bara 13 dagar innan dödsfallet. Läkaren var också helt själv med Michael när hjärtat stannade. Vilket i och för sig kan vara en ren tillfällighet.Men det får ju en ändå att undra.

Hur som helst så såg jag en underbar hyllning till Michael idag på Youtube. Ca: 1500 fångar på Cebu-anstalten på Filipinerna gör videon till Thriller som finns på världens mest sålda album någonsin. Här är videon:



Nä, om man skulle ta och göra sig iordning och få i sig lite frukost?

På återseende.

Kommentarer
Postat av: thina

men seriöst, tror du att elvis fejkade sin död? (lät så när man läste) det tror inte jag. vet att många tror det, samma sak med jim morrison (sångaren i doors ifall du inte vet vem han är) men... näe... jag tror faktiskt inte det.

men folk har ju svårt att aceptera döden öht å i synnerhet när det gäller sånna människor, men vi ska alla dö, förr eller senare.

ball video. musikvideon till thriller har varit en av mina favorit-videor sen jag var liten (skivan släpptes samma år jag föddes, så har ju verkligen växt upp med den) å när man sen på äldre dar fick veta att det var självaste vincent price som gjorde talet å att det var special-effekts killen som gjorde en amerikansk varulv i london blev ju det hela ännu häftigare. :)

RIP michael, elvis å jim (å flera andra)

2009-07-12 @ 09:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0