Ordning och reda.... nästan iallafall...

Igår var vi hos Jenny (Min syster) och hälsade på. Jag skulle hämta min grill och se om jag kunde laga hennes. Vi är på god väg att fixa den iallafall. Bara ett par grejor kvar så är den förhoppningsvis som ny igen och funkar 10 år till =)

Jenny höll på att baka bullar när vi kom dit. Så vi passade på att mata bebisarna och fika lite när vi ändå var där.

Sen åkte vi till Ikea. Blev lovad hjälp av tre säljare som sen ignorerade mig. Snällt som F*N!! Jag ville bara ha ben till min dotters säng men det var väl för mycket begärt. :S Efter många om och men så fick jag reda på att de inte har de produkterna i butiken utan man får åka till deras utlämningslager för att hämta dom. Lite halvdåligt kan jag tycka.

Sen köpte jag två Antoniusställningar (trådbacksställningen) med plastlådor till mina stora barns rum. Sen ville jag ha en hel bänkskiva (som täcker bägge ställningarna) som jag sett på hemsidan och i katalogen. När jag väl får tag på en säljare så säger hon att de har inte den där utan det är bara de stora varuhusen som har det. Så hon tyckte att jag skulle åka till MALMÖ för att få tag på skivan. Lite halvdåligt att de inte upplyser om detta på hemsidan kan man ju tycka. Jag tog till slut två enkla bänkskivor så får jag hitta en annan lösning sen.

Eftersom bebisarna blev akut hungriga så fick vi hämta Julia och Leo i lekrummet och bege oss till restaurangen och mata de minsta. Medans jag satt där så fick jag syn på två utav mina föräldrars vänner som vi bodde grannar med när vi var små. Karin och Jörgen heter dom. Konstigt att man fortfarande kan känna igen dom efter så många år.

När vi sen beställde mat så fick jag syn på nåt som lät gott. Panerad helleflundra med kokt potatis och remouladsås. Beställde det och Emma bestälde grillad kycklingfilé och stekt potatis och bearnaissås till. Maten var en TOTAL BESVIKELSE!!!! 160 spänn fattigare dessutom!!! Potatisen var ångkokt och hade legat på värmehållning så pass länge att det bildats en hinna likt ett nytt skal på potatisen. Flundran var well done och hade nog också legat där väldigt länge den med och var torr, smaklös och SEG! Och remuladsåsen var ju ett skämt. Smakade med Currysås än remoulad. Emmas Kycklingfilé var ingen höjdare den heller. Torr och tråkig. Hennes Stekta potatis och bearnaissås var väl ok, men inte mer.

Efter besöket på ikea så åkte Emma och barnen hem med hennes bil och jag åkte till deras lager för att hämta sängbenen. DÄR var det banne mig service! Kom dit och fick hjälp direkt och hade benen i handen på mindre än 20 sekunder från det att jag kom in genom dörren. Och trevliga var de med.

Därefter åkte jag förbi min vän Andreas och snackade lite och fixade lite briketter till min klotgrill och lite rengöring till syrrans.

När jag kom hem möttes jag av ordet ÄNTLIGEN från Emma. Både Freja och Isis hade varit akut jättehungriga när de kom hem. När jag kom hem så gick Julia och Leo och la sig och jag skruvade ihop möblerna vi köpt. Ställde dom på plats. Så  nu ska bara mina stora barns rum städas och saker sorteras så är det ordning och reda som rubriken lyder ;)
Sen matade vi bebisarna igen och sen gick vi och la oss vi med.

Idag så har vi varit nere i byn och handlat lite. De har en marknad på Icas parkering en gång om året dagen innan midsommar.

Nu tänkte jag hoppa in i duschen och sen tänkte jag starta grillen. Tänkte mig grillade kycklingfiléer med grillade kryddiga nypotatis och sallad och en italiens dressing. =)

Ha det gott så länge!!

Kommentarer
Postat av: Emma

Men vad du gnäller på IKEA.

Jag tyckte iallafall att mina stekta potatisar och bearnaisesås var jättegoda. Nog godaste bearnaise såsen jag smakat.

Mm, hoppas det blir ordning och reda här nu då.

puss

2009-06-18 @ 14:28:17
URL: http://vargflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0