Midsommarhelgen är över

Jodå, vi överlevde midsommar. Firandet var lugnt och stilla. Maten var god, sällskapet trevligt och regnet öste ner och var kryddat av hagel. Med andra ord en riktig midsommarafton.  Runt 22:00 begav jag mig hem iallafall och då var redan resten av familjen hemma.

Midsommar dag så var jag dock inte riktigt i form. Jag kom inte upp från bingen förrän efter 11 (vilket är EXTREMT OVANLIGT från min sida) och var fortfarande trött trots detta. Tack Emma för sovmorgonen. Det som väckte mig var att grannen ringde på dörren. Hon hade lite bebiskläder över som hon ville avvara. Det tackar man för.

Emma och barnen begav sig ut på en liten runda och köpte lite lördagsgodis och blöjor. Det går ju ganska mycket blöjor här hemma. De två minsta barnen byts det på minst 8 gånger om dagen och detta gånger två gör ju att blöjpaketerna tar slut ganska snabbt. Hon köpte 3 paket utav de minsta blöjorna i affären för 39Kr/st och så hade hon 30Kr rabattkupong på varje paket så det blev inte så farligt. 27Kr totalt för 3 paket. Sånt gillar jag.

Freja och Isis tramsade sen mest hela tiden resten av dagen och skulle bara vara i famnen hela tiden och bara grät och grät. Jag fick till slut en av dom att somnade och startade grillen för att grilla kassler- och annanasskivor. Bakade vitlöksbröd i grillen med som vi hade till. Hade även  lite sallad med en italiensk dressing.  Sist men inte minst lite potatissallad för att jämna ut smakerna en aning.
Så här blev resultatet:
Kassler och annanas

Ja, det var midsommar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0