Jag har dålig karaktär...

Jag hade en liten idé att jag ska låta bli godis och andra onyttigheter.
Genom att straffa mig själv genom att skriva "Jag har dålig karaktär!!" varje gång jag äter något onödigt och onyttigt så kommer mitt intag att minska.
Hur som helst..

 Igår var min kusin Tobbe här med sin flickvän Maria. Det var första gången jag träffade henne och hon gjorde ett riktigt bra intryck må jag säga. Och det är ju trots allt som dom brukar säga, man kan bara göra ett första intryck en gång. Kul att Tobbe träffat en så trevlig, rolig och frammåt tjej.

Jag har dålig karaktär!!

Det var bestämt att vi skulle grilla, så jag startade grillen för att bränna av gallerna. När jag kom ut nån minut senare så hade lågan slocknat. Jag har dålig karaktär!! Lagom fundersam på varför så insåg jag att gasolen var slut. PANIK!!!
Jag har dålig karaktär!! 
Gästerna skulle egentligen redan ha varit här vid denna tiden men hade blivit lite sena iväg. Men lagom stressad ringde jag till Statoil och frågade om dom sålde gasol där. Körde dit lagom stressad till Statoil här i byn för att inse att de inte hade några PC5 (5-liters gasolflaska) i lager. De hade visst glömt att beställa mer. Jag ringde Emma och bad henne kolla upp nr till Preem i Klippan, ringde dit och fick informationen att de troligtvis hade i lager.
In i bilen igen med siktet inställt på Klippan. Jag har dålig karaktär!! På vägen dit så åkte jag förbi Statoil och när jag kommer in igenom dörren så möts jag av orden "Jag måste tyvärr göra dig besviken, ALL gasol är slut." VAD sysslar Statiol med??
Vidare igen då och kommer till slut till Preem... Längst in i deras skåp står det EN ända flaska kvar!! KANON!!! KVÄLLEN RÄDDAD =)))

Skyndar tillbaka hem igen och får igång maten. Två fläskfiléer grillade i bit med indirekt grillning, saftigt och gott. Pommes, bearnaisås och en underbar sallad Emma hade ordnat. Maten var uppskattad. Jag har dålig karaktär!!   Sen dukade vi undan och tog fram chips, dip och godis. Startade upp vårat Wii och spelade lite Wii Fit tillsammans allihop.
Jag har dålig karaktär!!  
Passar på att tacka Tobbe och Maria för en underbar kväll!!!
Jag har dålig karaktär!!  

Idag har det inte hänt så mycket. Emma åkte iväg för att hämta Julia och Leo hos deras farmor och farfar. Men de ville inte hem och Mikael och Joakim ville också stanna kvar där. Eftersom det var okej med deras farföräldrar så stannade dom. Så idag har vi "nästan" varit barnlediga. Vi har bara haft Isis och Freja hos oss idag. Så vi passade på att gå ner till byn och köpte oss en mjukglass var.

Jag har dålig karaktär!!  

Sen när vi kom hem så tog vi det bara lugnt. Vi skulle egentligen göra en hemmagjord pytt i panna idag men det var bara för varmt för att göra det. Så vi beställde pizza....... Det var inte ens gott... blä vad tråkigt det blev då.

Jag har dålig karaktär!!  


Nä, vet ni vad? Det är jobbigt att skriva Jag har dålig karaktär!! hela tiden och jag har insett att det inte hjälper mig att hindra mig från att äta dessa onyttigheter. Jag har dålig karaktär!! Jag har dålig karaktär!! Jag har dålig karaktär!! (gelehallon * 3) Jag struntar i det där med att skriva om det. ;)

Nä, nu väntar sängen. Det är svalt i sovrummet och jag är trött.

På återseende allihopa!!

Kommentarer
Postat av: Maria (fruitgirl, lunarstorm)

Hejsan! allt bra med dig.. Jo det är inte alltid lätt att hålla sig ifrån dessa onyttigheter. Jag försöker hålla mig ifrån det genom äta en massa frukt. Men det är inte alltid så enkelt.. kram på dig

2009-07-02 @ 10:04:36
Postat av: Tobbe

Tackar själv för en trevlig kväll, ja jag får väl passa på att tacka för oss båda då damen ligger bakom mig i sängen i drömmarnas förlovade land.



Gott att det löste sig med grillningen, riktigt gott var det med. Nästa gång står jag för grillningen, blev Höganäs igår där man agerade "grillmästare" i svärföräldrarnas trädgård. Märke på grillen har jag ingen aning om, inget lock, kol och marinerade bitar. Så saftigt att tallriken köttet låg på dröp av köttsaft. Grillkampen är inte över än bro, hähä.



Du glömmer dock att nämna att jag slog ditt/era rekord i Wii-fit på första försöket ;) armhävningar deluxe må jag säga. När det gäller Wii får man lov att skryta till det lite hehe. Sen var där ju något om våra gubbar i spelet men det väljer du ju själv om du vill kommentera eller inte blink blink.



Kanske bad timing då du skriver om att du ätit onyttigt men vafan, easy peasy, njut av livet kusin/broder/kollega, ha det bra och hälsa alla tio.



Mvh

Kung Kisstank

2009-07-06 @ 01:56:59
URL: http://www.microsoft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0