Vilken morgon...

...Kommer upp och ska fixa frukost till mig, Isis och Freja. Inser att brödet är slut. Havregrynen är nästan slut och räcker inte till gröt.

Jag börjar blanda ihop deg till scones. Inser då att vetemjölet inte räcker. Improviserar och drygar ut med rågmjöl. Hittar inte teskedsmåttet så jag blandar i bakpulver på måfå. Blir nog en aning för mycket känner jag.
Kommer sen på att jag inte har vanligt margarin så jag kör flytande margarin istället.
Inser då att jag inte har mjölk eller fil hemma. Nöden har ingen lag, så jag blandar i vatten. Det blir en ända stor kladd av degen. Slänger i mer mjöl och få ihop nåt som ser ut som deg. In med det i ugnen.

Går ner för att ta reda på varför tjejerna inte svarar när jag kallar på dom för att då inse att de vänt upp och ner på hela vardagsrummet. De är underbara OCH krävande.

Går upp och tar ut de nybakta sconesen. De är JÄTTESTORA!!!

Tjejerna gillade dom iallafall och det är ju alltid nåt.

Idag fyller min pappa 60 år. Ett STORT GRATTIS till honom. Igår var vi hemma hos honom och firade. Jättetrevligt och mycket god mat bjöds det på.

Lotta, Johanna och ja, vad heter hon nu igen.... Teflonminne.... hmm.... kommer inte på det..... Hursom helst så ställde dom upp som barnvakter. Jag är mycket tacksam. Isis blev jätteglad när hon så Lotta och skrek "Boppa... Titta... BOPPA..!!" i falsett. Hon är så söt. Det hade iallafall gått jättebra även om Isis och Freja är lite mer krävande nu ;)

Sandra heter hon... Alltså hon som var med och passade twinsen.  NU kom jag på det... lite förvirrad.

Hur som helst så får jag nog ta och plocka undan efter baket och se vad Isis och Freja gör.

Ha det gott så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0