I förrgår...

...så firade min storebror Jonny som fyllt år.

Vi hade "bara" med oss fem av barnen. Tanken var ju att vi skulle åkt dit allihop men så blev det som det blev. Det var dock trevligt ändå.

Det blev mycket god mat och en fantastisk dessert. Barnen gillade maten OCH efterrätten.

Här kommer lite bilder med:


Emma och Freja vid matbordet


Isis gillade marängerna


Weber rökspån


Weber grillvante


Husnummer


En GPS så han hittar


Ja, bror. Det ÄR en GPS


En liten RAAAADIO. =)

Givetvis fick han en massa annat också. Det var dock lite svårt att fotografera allt med barn höga på socker yrandes runt överallt. ;) Jag var förresten INTE skyldig till Webergrejorna... Jag kan ge andra saker också ibland. Denna gången blev det ju en gps =)


Han ser ganska nöjd ut tycker jag. =)

Det blev ganska sent och brorsan fixade kvällsmat till alla barnen. Här är en liten del av gänget:

Trötta och hungriga barn.

När vi väl kom hem så hade ALLA FEM barnen somnat i bilen. Så det fick bli en klassiker. Jag gick in med de stora jättetrötta barnen. Snabb tandborstning och läggning. Givetvis ska någon sura lite och denna gången var det Alissa. Men hon kom till ro till slut. Sen ut och hämta en av de små och Emma tog den andra. Vi han knappt lägga dom i sängen förrän de somnade.

Jag och Emma satte oss sen i soffan och pustade ut. Lååååång dag hade det varit. Kom i säng strax efter midnatt. En timme senare vaknade Isis jätteledsen. Gick in och gav henne nappen och tröstade henne. Hon somnar om och jag lägger mig igen. En timme senare så vaknade Freja, samma procedur, och sen Isis och sen Freja.... var uppe sammanlagt sex gånger med ca en timmes mellanrum hela natten. Tack och lov fick jag lite sovmorgon dagen efter. Tack för det Emma och barnen.

Igår var Isis och Freja (även jag) rejält trötta och de fick faktiskt sova middag, vilket de slutat med i vanliga fall. På Eftermiddagen kom Krister (syrrans kille) på besök och vi fikade med barnen. Julia och Leo kom hem på förmiddagen också och Julia & Tiffany hade en kompis på besök. Sen åkte de hem till henne en stund. Det blev helt enkelt en väldigt lugn dag utan nn direkt planering.

Nä, nu ska jag minsann ta tag i köket.

Hej så länge!!

Kommentarer
Postat av: Emma

fina bilder

2011-07-25 @ 13:14:50
URL: http://vargflinga.blogg.se/
Postat av: catrine

Stora tjejerna har blivit =0)

2011-07-25 @ 23:01:49
Postat av: Jimmy

Ja, de växer snabbt. Såg lite av de kläderna de hade när de åkte hem från BB. Känns lite konstigt att de en gång haft de kläderna på sig.

2011-07-26 @ 20:11:46
URL: http://multipappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0