Anders Behring Breivik...

...är en inte en speciellt snäll person.

Jag har försökt att förstå vad som vad som har hänt. Jag blir fortfarande helt stum av tanken på vad han har gjort.

Det är så fruktansvärt hemskt det denna människa gjort att jag har svårt att skriva om det. Helt oskyldiga människor har fått sätta livet till för en sådan galnings dåd. Många av dessa var bara barn och ungdommar som han kallblodigt mördade.

Jag har ju själv barn som snart är i samma ålder. Jag hoppas att de en dag intresserar sig för politik eftersom det är ett viktigt ämne... Dock blir jag samtidigt lite rädd. Ska man behöva sätta livet till för att man engagerar sig? Tanken skrämmer mig.

En annan tanke som skrämmer mig är att Aftonbladet, Expressen och en massa andra tidningar och media utnyttjar detta för att få sålt lösnummer och tjäna pengar. DESSUTOM så försöker ovan nämnda media att utnyttja detta för att spy sitt hat mot Sverigedemokraterna. De anlitar "experter" från EXPO mm och de menar på att SD delar mördar-Anders åsikter.

ABB (som han nu kallas på nätet) skrev ett manifest på över 1500 sidor där han har skrivit den ena motsägelsen efter den andra. Bl.a. citerar han både Ghandi och även Oklahomabombaren Timothy McVeigh, dessa är ju direkta motsatser.
Ghandi:
"I cannot teach you violence, as I do not myself believe in it." kanske inte riktigt samma som Oklahomabombaren filosoferade.

Hur sjukt är inte detta. Media profiterar och utnyttjar det hemska som har hänt för att smutskasta partier som är demokratiskt valda på bekostnad av alla offer och deras anhöriga.

AFTONBLADET MM, NI BORDE SKÄMMAS!!!! Tänk på offren och deras anhöriga och visa respekt för dom. Ert antidemokratiska politiska hat kan ni hålla undan och ta en annan gång. Det var inte SD eller nåt annat parti, ingen annan orginisation eller person som gjorde detta. Det var EN sjuk individs onda gärning.

De upp till 21 år han riskerar är ett hån mot det drabbade anser jag. 51-80 dagars fängelse per offer står det nånstans en terroristlag i Norge. Jag blir så upprörd över detta. Han borde låsas in och inte släppas ut igen.

Hur som helst så har vi pratat lite om det som har hänt med de stora barnen. Även de tycker ju givetvis att det är hemskt och svårt att förstå.

"-Varför?? Varför gjorde han så?" Var ungefär reaktionen från barnen. Det är mycket att ta in för barnen, det är dock viktigt anser jag att de får veta vad som verkligen händer i världen. De har hört mycket från radion och Tiffany läser allt hon kommer över att läsa och så även det som står i tidningen/internet.

Nä, jag tycker att vi försöker att tänka på annat resten av kvällen. Känner att jag behövde skriva av mig.


Kommentarer
Postat av: Magnus

De har tagit fasta på vad EN SD medlem skrev på sin blogg.

2011-07-27 @ 22:35:29
URL: http://skrivbordsgeneralen.se
Postat av: Emma

Ja skämmes ta mig fan på dom. En idiot har gjort allt detta. Fattar inte hur dom har mage att skriva en massa skit om sd i tidningen. :(

2011-07-27 @ 23:16:36
URL: http://vargflinga.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Ja, precis. inte direkt nån jättenyhet som det bör göras en jättegrej av. Partiet i sig delar ej åsikterna. Kanske bättre att skriva om nåt viktigare kan man tycka.

2011-07-27 @ 23:57:38
URL: http://multipappa.blogg.se/
Postat av: catrine

knack knack..... var tog du vägen???

2011-08-02 @ 22:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0