Det blev inget...

...med Ugglebadet idag. Jag åkte hem och hade en lugn kväll med sambon istället. När jag kom hem så låg alla barnen och sov.

Det blev lite dramatik på jobbet idag, därav den sena hemkomsten.

Någon idiot (nä, ingen anställd) hade startat självrengöringen på en av ugnarna i våran utställning. När man väl startat detta så går det inte att stoppa det lilla spektaklet förrän det nått 500 grader!!! Där fanns en energidekal i plast på insidan av glaset så det luktade inte speciellt gott där.

Stefan hämtade en brandsläckare om att ifall, Niki höll koll i största allmänhet och skötte telefonkontakt med Micke som stängde av en säkring åt gången, Lasse ropade ut lite lugnande meddelande till kunderna och jag försökte få kunderna att hålla sig undan så att ingen kom till skada. Efter lite letande så lyckades Micke hitta rätt säkring och ugnen stängdes av. Stefan kom då åt kontakten och drog ut den.

Efter detta så behövde jag hitta en mellankoppling från kranen till vattenslangen till våran tvättmaskin eftersom den gamla (som var i plast) har gett upp. Inte helt enkelt. Men med lite olika varianter så har jag nu konstruerat en egen som nu är på plats. =))

Hade besök av Patrik (våran trevliga representant från Tomtom) idag. Alltid uppskattat. Fick lite nytt material om de nya maskinerna. Glömde dock visa honom min lilla skärmdump från min "Tomtom Go1000 live" som visar trafikinformation live via internetuppkoppling. Mycket smidig maskin som jag varmt kan rekomendera. Så jag bjuder på den här istället:



Dumt att köra i Köpenhamn utan en go1000 eller go1005 ;)
Så nu vet ni varför man ska ha en uppkopplad GPS om man kör i Köpenhamn på morgonen ;)


På tal om någonting helt annat så har min lillebror tagit sitt förnuft tillfånga och skaffat sig en krysslåda slim (xbox360 slim, för er som inte förstod). Vi får väl se vem som är vassast i slutändan. Jag har satt mina minsta döttrar i hårdträning som ni ser här nedan:

det skall läras i tid =)

Nu ropar kudden. Dax att nanna.


Kommentarer
Postat av: Magnus

Jag vet hur bra den GPSen är, OHC hur bra den fungerar i KAOSKöpenhamn :)

2011-01-26 @ 23:26:42
URL: http://tankhunter.wordpress.com/
Postat av: Emma

Vad kul att du uppdaterar så regelbundet.

Puss

2011-01-27 @ 05:58:23
URL: http://vargflinga.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Ja, jag vet det Magnus. ;) Men hur e det med stavningen. Du har väl inte glömt svenskan nu när du är så mycket i Danmark? :P



Tack Emma! Kul att det uppskattas.

2011-01-27 @ 07:29:24
URL: http://multipappa.blogg.se/
Postat av: Magnus

Hehe jag blir mer och mer influerad av de "fantastiska" danskarna :) Du vet väl att SKåne är ockuperad mark? :)

2011-01-29 @ 07:34:54
URL: http://tankhunter.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0