Välkommen in...

... i min blogg igen.  =)

Den senaste tiden har jag inte bloggat alls. Har kommit saker emellan och orken att sitta ner vid datorn har väl inte riktigt varit där.

Hur som helst så kommer en snabbgenomgång sen sist.

Förra helgen hade jag mina stora barn här igen.

På fredagen tog jag med Caspian och Leo och gick på bio. Vi såg Bilar 2 i 3D. Grabbarna tyckte att det var SÅÅÅÅÅÅ HÄFTIGT!


3D-brillor och Bilar2-meny med popkorn, läsk och en liten ask med överraskningar till oss alla tre.  =)

På lördagen var vi var hos min moster och firade min mormor OCH morfar som fyllde 150 år (75 år var). Mycket trevligt och barnen hade jättekul i den stora trädgården där det fanns både gungor och studsimattor. Det bjöds på fantastisk god mat och dricka. Jag och Emma körde dock på den alkoholfria sorten eftersom vi båda körde bil eftersom vi inte får plats i en bil allihopa.


Min morfar och mormor på festen.

Söndagen blev väldigt avslappnad med frukost följt av filmtajm och söndagsgodis. Ja, vi glömde ju av lördagsgodiset och improviserade. Efter filmen var det dax att köra och lämna mina tre äldsta i Jönköping. Låååång resa och jag hade tack och lov min Samsung galaxy Tab med i bilen så det blev filmtajm även i bilen. Kopplade den till min nya bilstereo som jag fick i födelsedagspresent när jag fyllde år (fick den egentligen mycket senare eftersom vi firade mig och alla barnen nu i somras). Barnen uppskattade det iallafall och det är det viktigaste.
När jag väl kom hem igen så hämtade jag upp Leo som varit på kalas och så åkte jag, Emma, Isis, Freja, Julia och Leo ut till Skäralid och grillade. Hur mysigt som helst. Alla barnen somnade gott på kvällen iallafall. =)

På måndagen när jag kom hem från jobbet så hade Emma och alla barnen städat och gjort fint här hemma. De hade gjort jättefint. Julia och Leo är jätteduktiga när de väl sätter igång.

I torsdags så började min grabb i skolan. Eller förskoleklass (nollan som det kallas) är egentligen rätt ord. Jag pratade med honom på kvällen och han tyckte att det var kul att börja och lite spännande men det var inga roliga som gick i klassen sa han.  Han är för härlig min lille grabb. Eller liten och liten... han börjar bli stor. Det händer så mycket mellan gångerna jag träffar honom så jag hinner knappt med och det känns jobbigt att jag missar så mycket av barnens uppväxt. Hoppas att jag får mer tid med dom framöver. Jag pratade med Alissa med såklart. Hon var lika glad som vanligt och berättade att hon faktiskt saknade mig. Hon är så mysig.

Hur som helst så var Tiffany med i en orienteringstävling på torsdagen så jag kunde inte prata med henne när jag ringde. Jag ringde henne i fredags istället och då berättade hon att det inte gått bra alls på orienteringen. Det blir garanterat bättre till nästa gång är jag säker på.

På tal om nåt helt annat så kom det in två grabbar på jobb och frågade om jag eller vakten sett en kille med skinnjacka. De gav en ganska bra beskrivning. Beskrivningen stämde dessutom in på en kille som försökte stjäla på jobbet som blev hänvisad ut ur butiken. Vi undrade sen varför de undrade och då sa de att den ena killen hade blivit rånad på sin mobil av denna här personen. Det hör till saken att grabben bara var nio år. Vakten ringde och anmälde det hos polisen som var snälla och kom ut och tog en anmälan, mycket för att de tyckte synd om grabben. Jättetrevliga poliser. Jag finner inga ord hur en vuxen person kan göra så mot ett oskyldigt barn.

Till det lite roligare hör min hemresa från jobbet. Jag kommer på en 90-väg och märker att bilen framför mig bromsar in ganska kraftigt för att sen köra om något som kör väldigt långsamt. Jag tittar förvånat när jag inser att det är en gammal tant i en permobil. hon räcker då ut vänsterarmen och signalerar tydligt att hon ska svänga vänster. Jag skrattar för mig själv och undrar var den dolda kameran är. Tanten vinkar ivrigt och tackar för att jag släppte förbi henne. Ja, vad ska man säga...??

Nä, nu är det läggedax för de små. VI har försökt att få dom att somna själva nu fyra kvällar i rad och det har gått bra än så länge. Det är inte så lätt eftersom de delar rum och gärna stör varandra. Vi har dessutom slutat med vällingen på kvällen i samma veva. Håll nu tummarna för att det fungerar ikväll också.

Hej svejs så länge! =)


Kommentarer
Postat av: johan_s

Din morfar och morfar?

2011-08-22 @ 21:40:35
Postat av: Jimmy

Japp, det stämmer. Min mormor och morfar. =)

2011-08-23 @ 01:13:06
URL: http://multipappa.blogg.se/
Postat av: johan_s

Men du har ju skrivit morfar och morfar?

2011-08-23 @ 19:17:57
Postat av: Jimmy

Nu är det fixat Johan. =)

2011-08-26 @ 16:29:08
URL: http://multipappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0