Pridefestival på H&M??

Igår så var det söndag, även kallad vilodagen och den spenderade vi mestadels i Ödåkra. Vi hälsade på mina föräldrar och passade på att låna deras skrivare för att skriva ut lite lappar som vi ska sätta upp. Leos cykel har "försvunnit" och vi efterlyser den alltså. Hoppas bara att nån godhjärtat själv kan hjälpa oss att finna den igen. Vi passade på att mata Freja och Isis med innan vi åkte vidare till Väla köpcentrum. Vi skulle jaga tag på ett par jeans till Emma och lite till mig med. Men det var ju verkligen inte bara vi som tänkte tanken att man kan gå på väla en söndag :S

Hursomhelst så började vi på H&M med att leta efter jeans till Emma. Men gillade inte modellerna alls. Gick vidare till barnavdelningen för att kika efter ett par byxor till Caspian (min grabb) och hittade till slut nåt jag gillade. Gick sedan till vad jag trodde var herravdelningen... Men landade på något som mest liknade pridefestivalen..... VILKA KLÄDER!!!! Letade efter byxor och/eller shorts till mig. Hittade ju iof linnebyxor, men de var rosa. Hittade ett par tunna byxor som var svarta..... med silverglitter på.... osv osv.... och inte speciellt billigt för att vara på rea heller.

Vi gick till McDonalds för att få i oss lite mat. McDonalds inne på väla måste ha världens minsta sortiment. Big Mac, Big Tasty eller McNuggets fanns på menyn. Så det blev två Big plusmeny (för att få glasen och två Happy Meal med nuggets. Då glömde de först glasen. Emma påminnde dom och fick då glasen. De frågade inte ens om sås till McNuggetsen och nåt kvitto fick hon inte heller. Eftersom det inte är första gången dom strulat till en beställning så blev jag lite irriterad. Vi har dessutom blivit lurade på Colaglas tidigare. Så jag gick fram och påpekade att de glömt såsen, kvittot och att vi inte fått glasen. Killen (den ända killen där för övrigt) var jättetrevlig även om han var lite stressad och förvirrad och jag fick glasen och såsen. Kvittot kunde ju vara strunt samma så det struntade vi helt enkelt i. Så  TACK McDonalds (INNE på Väla) för ett trevligt bemötande!!

Efter maten uppsökte vi toalett och medans jag stod i kön där så frågade jag mannen i Klack&nyckelbaren om ett pris på en extra bilnyckel till min bil. Eftersom det är chipnyckel så är det ju lite dyrare. Men han ville ha 1200Kr för den vilket ändå är okej då WV ville ha nästan 3500Kr för samma sak. Därefter gick Emma och tre utav barnen vidare till JC och jag gick till Kjell&Co för att få tag på lite kablar. Väl färdig där så passade jag på att gå inom till Cubus och hittade ett par träningsbyxor (läs fritidsbyxor) och ett par jeans. Till Slut landade vi på Only och Emma hittade ett par jeans även hon.. Eller två par faktiskt. Ett par ljusa och ett par mörka.

När vi skulle gå ut till bilarna (Ja, vi kör två bilar då vi inte på plats i en) så stor regnet som spö i backen. Jag offrade mig och gjorde en idiotlöpning ut till min bil och parkerade precis vid entrén. Lastade in de två minsta och det vi handlat och DÅ.... JUST DÅ så började regnet avta. Jaja, hursomhelst så åkte vi inom Åstorp på vägen hem och plockade upp Lotta. Så hon satt och mös med bebisarna. Hon är för go Lotta. Nån som är gladare för barn än henne är nog svår att hitta. =)

På kvällen när alla barnen lagt sig så beställde vi Pizza ONLINE från http://www.just-eat.se/. När pizzorna var beställda så vaknade BÄGGE bebisarna och var JÄTTELEDSNA och det blev inte mycket ätande när pizzorna väl dök upp. Sen hände inte mycket mer intressant den dagen.

Idag är det en ny dag. Emma är och lämnar Julia och Leo på dagis och bebisarna sover. Själv tänkte jag hoppa in i duschen nu och sen kanske äta lite frukost i lugn och ro. Vi har inget speciellt planerat idag men jag hade tänkt att jag skulle baka nåt idag. Har ett halvt brätte ägg som måste användas upp snart så de inte blir gamla. Nån som har nån idé vad man kan baka?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0