GRATTIS KRISTER!!!!!!!!!!!! Och grillat!!!

Nu lider dagen mot sitt slut. Alla utom jag sover och jag sitter och väntar på att tvillingarna ska vakna och vill ha mat. Inte mycket lönt att lägga sig innan. De vaknar runt 23 och vill äta.

Tänkte passa på att önska grattis till Krister (syrrans kille) som fyller år idag!

Det blev grillat idag som jag skrev i mitt förra inlägg. Det blev dock lite annorlunda än vad jag tänkte från början men det blev gott ändå. Först dök Elin och hennes dotter Moa upp och vi tog en fika.

Med socker eller lala
Köpte munkar på marknaden. Mums.

En så kallad nyanserad Latte ;)
Invigde min lilla espressobryggare (sån man ställer på plattan) också idag

Sen drog jag igång grillen och slängde på de marinerade kycklingfiléerna. Sänkte värmen, stängde mittbrännaren helt (för att grilla indirekt) stängde locket och gick in och matade Isis. Lagom till Isis var färdig så började den trådlösa stektermomertern påpeka att kycklingen snart var klar (JA, den PRATAR faktiskt). Så då hämtade jag nypotatisen som jag förberätt genom att koka lite grann, delat på mitten, doppat (den skurna sidan) i olivolja och kryddat lite och låtit ligga kallt i kylen. La dom med den skurna sidan ner direkt över brännarna så det blev en fin yta med fina ränder och flyttade sen över dom på den indirekta delen och lät dom bli varma där. Serverade det hela med en sås med soltorkade tomater, basilika och vitlök samt en vanlig vitlökssås. Skippade salladen och sparade den tills imorgon istället.

Resultatet kommer här i bilder:

Q300 på plats =))
Grillen (En Weber Q300) på plats.

Nypotatis i Q300
Potatisen i Q300:n

närbild
Mumma med grillad potatis

Nu efter maten så kom Leo (yngste bonusgrabben) och sa att han ville ut. Han hittade inte sin cykel (den har försvunnit och vi hittar den inte) så han tog en mössa eftersom han inte behövde nån cykelhjälm. Han är så härligt impulsiv lille Leo.

LeoPolis med mössa
Leo polis! =))

Ha en trevlig kväll alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0