En liten uppdatering

I fredags så slutade Mikael och Joakim ettan och vi var där. När vi sen kom hem så lagade jag mat och pojkarna och Emma bakade en jordgubbstårta. Så middagen bestod av en ny favorit, italieninspirerad kycklinggryta med svenska nypotatis =)) Lagom till vi skulle börja äta så kom Emmas föräldrar och ena bror hit. Men de hade redan ätit så vi andra åt själva. Barnen gillade verkligen maten. Kul att det gillar min mat ju.

Efter maten så fikade vi alla på tårtan och firade att pojkarna slutat ettan.

I lördags så åkte vi tåget till Helsingborg. Riktigt irriterad blev jag väl ombord på tåget. Vi har en tvillingvagn (såklart) och när vi kom på tåget så var där nån slags hiss så att man skulle komma upp en platå med vagnen. Men den fungerade inte. Jag hörde med tågvärden och då sa hon att de stängt av dom för att skolungdomarna leker med dom. Det tråkiga är då att vagnen inte kunde vridas då det inte fanns utrymme för det. Så det slutade med att jag och Johan (Emmas bror) fick lyfta vagnen (med barnen i) ÖVER räcket och hissen för att komma upp. :S
När vi väl kom till Helsingborg så skyndade vi upp till båtarna och åkte över till Danmark. Strålande väder i Helsingör. Vi gick runt och tittade lite i affärer men allt var ju jättedyrt då danska kronan ligger på *1.47. Men vi hade trevligt ändå. Vi unnade iallafall oss en glass.

Dansk glass. Två glasskulor, sylt, mjukglass och en flödeboll. =)
Danskarna kan sin glass =))
Dansk glass. Två glasskulor, sylt, mjukglass och en flödeboll. =)




Gott med glass!! =))



Här äter jag glass på svensk mark och blir fotograferad ifrån gatan i DanmarkHär är jag på svensk mark och äter glass som jag köpt på andra sidan gatan i Danmark.



När vi kom tillbaka till Perstorp så gick vi till Flamingo och åt. Grabbarna åt nachostallrik och det gillade dom trots att det var MASSOR av grönt på. Duktiga barn.


Joakim med sin mat...                                                     ...och Mikael med sin



Sen åkte vi hem och Emmas föräldrar och hennes bror begav sig hemmåt mot Mullsjö.

På kvällen vid 18-tiden så var Isis och Freja rejält ledsna. De ville bara vara uppe i famnen hos oss hela tiden. Vi kämpade med att få dom att somna men de bara fortsatte att gråta. De hade fått minifomdroppar men det verkade inte hjälpa. Det verkade som om att de hade rejäl magknip bägge två och ville äta hela tiden.  När vi gav dom mat sista gången vid 23 så hade vi stora förhoppningar att de skulle somna... men NEJ... inte då heller. Och när en av dom väl somnade så väckte den andre henne och tvärt om... Till slut lyfte Emma över  Freja till våran säng och då somnade till bägge två, men då var nog klockan frammåt ett på natten. Men vilken plats vår lilla Freja tar när hon sover. Hon la sig på tvären i sängen den lilla rebellen.

Igår tog vi bara det lugnt hela dagen. Vi var trötta bägge två. Jag åkte iväg för att handla lite och när jag kom hem så mötte jag Maria (grannen under oss) i trappen och hon undrade om vi skulle komma ut och fika lite. Vi har fått utemöbler som vi som bor i huset kan använda. Tack för det FMC =)) Så vi passade på att bege oss ut. Jag tänkte att jag kunde passa på att bygga ihop min nya grill med. Så här blev resultatet:

Så här ser den ut öppen med borden utfällda
Och så här när den är ihopfälld. Liten och kompakt =))



Tyvärr så blåste det halv storm när grillen var ihopskruvad och vi lagade maten inne istället. Men men.. så fort vi får möjlighet så blir det premiärgrillning. =))))

Mikael och Joakims farföräldrar kom hit med Julia och Leo (de andra syskonen) och hämtade sen med sig Mikael och Joakim efter det. Kvällen blev ganska lugn och bebisarna sov hyffsat inatt faktiskt när de väl somnade.

Nu är det ganska okej väder idag och vi ska nog iväg en runda till apoteket sen och köpa mer minifomdroppar Men först ska vi äta.



Jag saknar mina tre stora barn så sjukt mycket just nu. Alissa, Caspian och Tiffany... Jag saknar er.
//Er Pappa







Kommentarer
Postat av: Emma

Äntligen blev bloggen klar. Mysigt att läsa och kul med bilderna :0)

puss

2009-06-15 @ 14:55:09
URL: http://vargflinga.blogg.se/
Postat av: Jenny

Haha den glassen ger mej flash back....

Men du var lite mindre då o glassen såg bestämt mycket större ut.....haha

2009-06-15 @ 19:26:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0