Ett försök till bättre karaktär... :S

Igårkväll så fick jag mig en tankeställare. Jag har en granne som för en vecka sen vägde 118 Kg och drack 4-6 LITER Cola om dagen och hade gjort detta många år. En dag fick han ett ryck att han skulle gå mer lite. En vecka senare väger han 110Kg. Och kan han så kan banne mig jag med!

Så nu siktar jag på att äta "grottmänniskomat". ;) Nä, det är inte så illa som det låter. Jag äter och dricker sådant som är naturligt att äta. Dvs kött, frukt och grönt. Ingen läsk eller godis heller.

Så jag började dagen med havregrynsgröt med färska jordgubbar.

med jordgubbar

Och en macka med kokt ägg och sill på.

med ägg

Ett kokt ägg till mellanmål.

Och till middag ikväll blev det grillad kotlett på en salladsbädd, som det så vackert heter på fackspråk. =)

gottis

Eftersom Emma inte ville ha sallad och andra nyttigheter (Nä, hon behöver INTE gå ner nåt för hon är perfekt som hon är) så fick hon grillad nypotatis till sina kotletter.



För övrigt så har det inte hänt så mycket idag. Julia har varit och lekt med Moa nästan hela dagen och Jag, Emma, Leo och bebistwinsen gick till Ugglebadet. Efter nån timme så öppnade himlen sig och regnet vräkte ner. Men det var rätt lagom länge i solen ändå. Jag tål inte så mycket sol ändå ju.

Såg förresten en lagom skum parkering på Netto för nån dag sen.

Nästan iallafall

Dumma tyska turister :P

Fick tyvärr lite dåliga nyheter ikväll. :( Min kompis bästa vän har gått bort. Överdos... Killen blev bara 23 år. Jag kan bara fråga mig själv VARFÖR??? Så himla onödigt.

Nä, det får vara allt för ikväll... Sov gott..

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag kommer inte att haka på din "nyttighetsgrej" men jag stöttar dig till 110 %. :0)

Klockan är snart 03:00 och jag har precis matat Freja, men nu är det dags för bingen igen några timmar.



puss

2009-07-03 @ 02:55:19
URL: http://vargflinga.blogg.se/
Postat av: Jenny

Du är duktig du.....

2009-07-03 @ 08:24:16
Postat av: rafrävs

Havregrynsgröt med jordgubbar låter absolut inte fel.

2009-07-03 @ 09:22:42
Postat av: Jimmy

Det hade jag inte räknat med heller Emma.

Tack Jenny, men vi får se hur länge hur jag står ut. :S

Jordgubbar i havregrynsgröt funkar =))

2009-07-03 @ 19:17:08
URL: http://multipappa.blogg.se/
Postat av: Bosse-Dynamit

Va e du för cp-gast som fotar och lägger upp en bild på sill-macka?

2009-07-10 @ 00:10:58
Postat av: Jimmy

Det verkar som om man har en del omogna läsare också. Aja, Bosse dynamit... Det är väl det min blogg handlar om, mitt liv alltså. Och i mitt liv ingår emellanåt en sillamacka eller två. Du borde prova det, gott om protein och gott om omega-3 och omega-6 i naturlig form i. ;)

2009-07-11 @ 07:17:59
URL: http://multipappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0