Stor uppdatering... :S

Ja det var ett tag sen jag skrev sist. Varit mycket sen dess.

Jag valde att inte uppdatera bloggen alls under tiden barnen var här sist. Det sista inlägget handlade om busfabriken.

Vi har iallafall döpt Isis och Freja och det var jättetrevligt och inte allt för mycket folk. Bara de närmsta så att säga. Tack alla ni som kom.


Alla vi på dopet

På tisdagen efter dopet åkte vi till mina föräldrar i ödåkra för att grilla. Vi hade med fem av barnen (Tiffany, Caspian, Alissa, Isis och Freja). De tyckte att det var jättekul att träffa sin farmor och farfar, faster, farbror och kusinerna. Tanken var att vi skulle grilla och vi hade fixat alla grejorna men vädret var allt annat än med oss. Det fullkomligt öste ner. Men vi fixade hamburgare, korv, och faluburgare på spisen istället. Sen fikade vi massor (blev en del över från dopet som vi tog med) och det var mycket liv och rörelse med alla barn. Nu är iof jag och Emma rätt så härdade men far min han var allt lite matt när vi åkte hemmåt på kvällen.

På vägen hem så ringde Emma från sin bil (ja, vi måste köra TVÅ bilar för att få plats alla) och då hörde jag BÅDE Isis och Freja gallskrika i bilen. DAX FÖR MAT!!!! Svängde in på macken i Åstorp och började mata bebisarna. Eftersom det var varmt i bilen så ville mina barn att fläkten skulle vara på. Bebisarna fick mat och allt såg bra ut. När jag sen hoppar in i bilen och ska starta den så händer INGENTING!!!!!! :(

Funderade på om det gick att putta igång den men det funkar INTE för att där sitter nån elektronisk spärr som hindrar det (så att den ska vara omöjlig att få igång på annat sätt än med min kodade nyckel).

Frågade runt lite på macken om nån hade startkablar. En kille i min ålder utmärkte sig ganska rejält eftersom han blev genuint orolig eftersom han såg att vi hade barnen med sig och han frågade visst rundor en massa han med. Till slut fick jag tag på Lotta och frågade om hon kunde ringa sin pojkvän och fråga om han kanske kunde hjälpa oss. Han bor nämligen i Åstorp. Sagt och gjort... han var nu på väg. Efter en stund så kom killen jag skrev om innan fram igen och frågade hur det gick. Så menade jag på att det löser sig nog. Bara nån minut senare hade han hittat fyra gubbar som ville hjälpa till. Mycket omtänksamt.
De ville såklart putta igång bilen och jag förklarade att det inte gick men att hjälp var på väg. Efter nån minut så dök en av dom upp med startkablar och de började greja. En underbar syn egentligen... Fyra gubbar som fick leka bilmekaniker och de såg väldigt lyckliga ut. Och de var så facinerade av Isis och Freja..... Och så fick dom reda på att vi hade nio barn och DÅ blev dom allt chockade. =) Jag försökte då få tag på Lotta så att hennes kille inte skulle behöva köra dit. Men det var för sent.. Precis när jag skulle ringa Lotta startade bilen och Hennes kille dök upp. Kände mig urdum men han menade att det inte var nån fara.
Men jag skulle iallafall vilja passa på att tacka alla trevliga och hjälpsamma personer som dök upp den kvällen.

När vi kom hem så parkerade jag bilen, stängde av tändningen och försökte starta den igen.... INGET HÄNDER!!!

Dagen efter så mätte vi upp batteriet och vad generatorn gav ifrån sig och vi konstaterade att batteriet var slut. Det är verkligen kul med bilar.... :S Så det var ju bara att köpa ett nytt batteri... Nåja, 820Kr fattigare men jag har en bil som fungerar iallafall. :)

Nåja, nu är det nästan två veckor sen jag träffade barnen sist och på torsdag ska jag hämta dom igen och det ska bli superkul. Har verkligen saknat dom massor. Pratade med mina tre stora idag i telefon och dom berättade att dom saknar mig. Känns lite vemodigt när man inte kan vara hos dom ALLTID!! Men men.. det är ju som det är.

Tiffany ska ju börja skolan nu med. Hon har blivit så stor.... eller rättare sagt, DE har ALLA blivit så stora. Var tar tiden vägen?

Hursom helst så hämtar jag dom på torsdag förmiddag. *längtar*

Vi har förresten fått tag på  gamla klassiska skolbänkar till Julia och Leo. Skithäftiga och nostalgi så det skriker om det =)

Helgen den 8-9e så var vi förresten barnfria... Eller ja, nästan... Vi hade bara de två minsta hemma. Så vi åkte på en minisemester till Mullsjö. Vi hälsade på svärföräldrarna och bara njöt. Vi firade ju vår 1-åriga förlovningsdag den 8:e med att grilla med svärisarna på kvällen. Även om det blev lite dramatik och Emma och hennes far fick agera fyllechaffisar så var det trevligt. Så fick jag träffa Lenny... Och jag kände igen honom (har inte träffat honom med Emma innan) men kunde inte placera honom. Efter ett långt tag insåg vi att han levererat varor från vårt huvudlager i Torsvik till butiken. Så jag hade alltså träffat honom innan men inte vetat vem det var. Världen är liten. Hursomhelst så var han väldigt trevlig precis som resten av familjen.


I lördags gick så begav jag, Emma och några av barnen oss till Vallåkraträffen... Tyvärr öste regnet ner och trots regnkläder så blev man plask blöt... Visst var det en upplevelse men det hade nog varit hundra ggr roligare om det inte regnat.


Väderprognosen i GPSen på väg till träffen

En "pimpad" permobil... nåt man bara ser i Vallåkra


Igår så inledde jag och Emma ett tappert och gemensamt försök med GI fas 1 (även kallat kickstart) och äter nu extremt kolhydratfattig mat. Dvs ägg, kött och grönt i stora drag. Inget "vitt" (bröd, ris, potatis mm) och inget socker. Igår så var det riktigt jobbigt och dessutom så vaknade jag med en fruktansvärd huvudvärk. Men vi tog oss igenom det.
Idag har vi kört fas 1 dag två! Givetvis för vi statistik på hur det går och vi gör detta på Nintendo Wii-Fit. Och jag börjar redan se resultat :))))

Skinkomelett med sallad till frukost


Färsbiff med sallad till lunch

Lasagne med zucchini istället fär pastaplattor till middag. Ja, det var målen dag 1.

Resultatet dag 2


Ett steg närmre målet

Isis och Freja blir förresten 3 månader idag!! Grattis tjejer!!

gladabebisarivitt
3 månader idag


Nu är det avklarat och sängen kallar...  :O)

Natti allihopa!!



Kommentarer
Postat av: Emma

Oj, ja det var verkligen en "kort" uppdatering :0) puss

2009-08-19 @ 08:10:39
URL: http://vargflinga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0